zondag 1 december 2013

Sunshine in december


Terwijl de zon op deze eerste winterdag door mijn raam naar binnen straalt zet ik deze kaart op het blog. Een zonnestraal voor de komende donkere dagen.
Met het bolletjes stempel kun je een effect nabootsen dat in de fotografie 'bokeh' heet. Door de hoofdkleur(en) van je onderwerp met behulp van de bolletjes langzaam 'weg te laten lopen' krijgt dat onderwerp meer diepte. Het werkt als volgt: De zonnebloem afdrukken op SB-karton en maskeren. Met het bolletjes stempel in de hand (dus niet op een blok) maak je in drie kleuren (mustard, rusty en vintage distress)  afdrukken om de bloem. Meer bolletjes tegen de bloem aan en minder naar buiten toe. De contourlijn van de bloem met bruin breder gemaakt. De zonnebloem nog een keer afdrukken op een soort geel fluweel papier met Stazon rusty brown en het hart met een bruine sharpie donker maken. De bloem uitknippen en op kaart plakken met diamond glaze, dat geeft wat structuur in de bloem. 
En toen bleek er geen tekst meer naast of onder te kunnen, dus de kaart 45 graden gedraaid, de tekst 'Sun Shine' gestempeld en de hoekjes afgerond. Op een strookje geel 'hello' gestempeld en het geheel op een strook geel papier en dat weer op een bruine achtergrond geplakt.
Fijne dag 
Josje 

2 opmerkingen:

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Bokeh...was voor mij onbekend...maar ik zie wat je bedoelt...dankzij de goede uitleg Josje! Mooi effect.

Ballie (Bennarda) zei

mooie kaart Josje, ook ik wist niet wat het was, tot nu, bedankt.
groetjes Ballie (Bennarda)