zondag 29 december 2013

Tapelifting


Een leuke en simpele techniek.
Men neme schildersplakband en dat beïnkt je door het op de inktpad (hier Distress) te leggen en er licht over te wrijven. Dan druk je de tape op de kaart, je laat het even liggen, bijvoorbeeld totdat je de andere twee kleuren er ook keurig recht naast hebt liggen en dan kun je het 'liften'. (optillen, dus) Ik heb nog nooit zo makkelijk recht gestempeld ;-) Omdat er genoeg inkt op het plakband achterbleef, heb ik meteen een tweede kaart gepakt. 
De kaarten laten drogen (duurt op SB-karton even) en daarna de bloemen (Kit 142) afdrukken en inkleuren. De bloemen van de sneeuwklokjes met water ontkleuren en de tekst 'februari ' (kalendersheet) afdrukken. Het 'happy birthday wishes' stempel heb ik weer in stukjes geknipt en tot besluit heb ik op deze kaart nog wat inkt gespetterd.  De sneeuwklokjes zijn op een behangstaal gemat, voor de andere kaart heb ik een restje bruin en groen karton gebruikt. Beiden zijn op gele kaarten geplakt.
Het bij-effect van het 'tapeliften'  op SB-karton is dat de inkt, mogelijk door de lijmlaag, dieper van kleur blijft.


Zo, dat was mijn laatste kaart van dit jaar. Fijn om een jaar af te kunnen sluiten met het voorjaar in mijn hoofd. Ik wil jullie bedanken voor alle leuke reacties op de kaarten maar vooral mijn dank aan al degenen die mij inspireren.  

Een veilig uiteinde en een gezond en creatief 2014!
Josje

4 opmerkingen:

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Bijzonder resultaat Josje!

maria's knutselplezier zei

Wat een schitterende eenvoudige techniek met een super resultaat, ga ik zeker ook eens uitproberen!!!Bedankt voor de tip en het zijn alvast twee hele mooie voorbeeldkaarten!!

Groetjes
maria

Mag het een onsje minder zijn, zei

Hele leuke kaartjes Josje.

Dora zei

mooie kaarten en wat een leuk effect.