zondag 1 maart 2015

Kit 152 bomen


Voor deze kaart heb ik op een SB-kaart de voorgrond gemaskerd, een cirkel voor de zon uit post-it papier geponst en op de kaart geplakt, daarop de kleinste cirkel van de stencilset. Daarna ben ik gaan sponzen met geel, oranje, bijna rood en aan de rand wat lila. Ik heb de (stencil)cirkel verwijderd, de rand om de zon heb ik geel gesponst en de post-it cirkel verwijderd. Toen heb ik eerst de grote boom uit de nieuwe kit 152 met Hero Arts inkt afgedrukt, daarna de kleine boom en dan de beide bomen met zwart inkleuren en, indien nodig, de stammen verbinden. Als laatste de tekst 'Sterkte' afgedrukt.
Hoe dat ene kleine spettertje op de kaart terecht is gekomen, weet ik niet, maar als ik Venus had willen maken, dan was het nooit zo mooi gelukt.
Zo, dat was de eerste kaart met de stempels uit deze kit, straks een kaart voor de uitdaging plaatsen.
Groetjes
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

9 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Een super mooie kaart!
groetjes, Caroline

Mag het een onsje minder zijn, zei

Ik vind hem helemaal geweldig.
Prachtige intro van het nieuwe rubber !

Unknown zei

Heel mooi en in het echt nog mooier!!

Anne zei

Een hele mooie kaart,maar mag ik vragen met welke inkt je sponst? Distress of misschien stazon?
Ik heb het SB karton ook,maar merk vaak dat de inkt af blijft geven,dus ik vraag me dus af of ik de verkeerde inkt gebruik?
Groetjes Anne

Ballie (Bennarda) zei

super kaart.
gr Ballie

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een gaaf resultaat...zo leuk die kleuren en de kleine boom als schaduw Josje..Top!
groetjes, Alie

Unknown zei

Anne, ik heb distress inkten gebruikt. Stazon droogt te snel. SB-karton heeft een gecoate laag, daardoor droogt niet alle inkt op dit papier of duurt het heel erg lang. Dye inkten als Adirondack, Hero arts, Archival en Memento doen het ook prima, maar pigment inkten lukt vaak niet, behalve Brilliance, maar dat duurt langer voor het droog is. Je kunt er ook niet met een kleurpotlood op werken, maar wel met alcohol inkt of aquarel verf. Zelf vind ik het lastig om met distress diepe kleuren te krijgen, maar als je eerst een basislaag aanbrengt en dat laat drogen, dan is elke volgende laag intenser. Gewoon experimenteren! Succes en bedankt voor de reacties.

Gerrina zei

Wat een pracht kaart! Mooi die diepe/rijke kleuren en super ontwerp! Groetjes, Gerrina

Anne zei

Dank jwel josje voor je antwoord!
Vandaag weer twee stempelkits binnen gekregen dus ik ga het weer proberen!
Groetjes Anne