zondag 10 mei 2015

5 maal fout?


Niet alleen happiness maar ook het maken van een kaart is geen doel op zich. Want al is het eindresultaat niet wat ik voor ogen had, onderweg heb ik erg veel geleerd.
Ik ben begonnen met een beetje koperen brusho op SB-karton. Daar heb ik de tekst overheen gestempeld. Fout 1: je moet niet op brusho, bistro of colorit een afdruk proberen te maken met een bold stempel, want de inkt pakt niet goed. Met een roodbruine kleur (ik weet niet meer welke) de 'cirkelbloem' en de 'blaadjes' van kit 153 afgedrukt, en dat was fout 2. Want dat kwam helemaal niet tot leven. Gelukkig is er dan altijd zwarte inkt, daarmee heb ik de bloemen nog een keer afgedrukt. Maar het was nog niks. Met een zwarte pen kaders tekenen werd fout 3: om zo'n vette tekst valt een iel lijntje niet op. Herstel volgde met de dikke zwarte en witte posca-stiften. Een goed idee, maar net als distress inkt blijft ook brusho etc. elke keer dat het in contact komt met vocht kleur afgeven, de witte verf werd gelig. Fout 4 dus. Ook hier loonde doorzetten, want na een paar lagen bleef het wit eindelijk wit. En nog steeds was ik niet tevreden, daarom met dezelfde dikke zwarte verfstift de tekst deels zwarter gemaakt, met name 'Not' en 'Life'. En toen maakte ik (voor mezelf) fout 5: ik ging met een gele verfstift accenten aanbrengen, lijnen overtrekken en een kader tekenen. Om er daarna achter te komen dat ik geel helemaal geen levendige of sprankelende kleur vind! Dat de kaart gered is van de prullenmand heeft twee redenen. 1: over smaak valt niet te twisten, wat ik niet zo geweldig vind, kan een ander juist heel mooi vinden. Maar de belangrijkste reden is, dat een kaart waar je zo veel van leert, een ereplek verdient om mij te helpen herinneren, dat het doel niet de bestemming is, maar de weg er naar toe!  
Een fijne Moederdag!
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

3 opmerkingen:

Gerrina zei

Wat een heerlijke beschrijving van jou reis met deze kaart!
En ook dat kan een genot zijn ipv alleen maar te kijken!
Ik stempel wel met zwart over de Brusho, maar dan natuurlijk niet met stazon, maar met Versafine of archival, ligt het daar misschien aan? Of is dat gewoon iets om de volgende keer te proberen? Ik weet niet hoe het reageert op SB-karton...:) Fijne zondag, Gerrina

Confettiny zei

Ik ben veel blijer met (de beschrijving van) deze kaart dan met een perfecte kaart, Josje!
Want ook bij mij gaat er veel vaak anders dan bedoeld of gepland en dan moet je daar ook weer acceptabele oplossingen voor bedenken om de kaart nog te redden.
En dat is een leerzaam proces!

groetjes, Trix

SanDee1899 zei

awesom!