zondag 3 mei 2015

Hoera 85 jaar


Leuk, hoe de fotolens kleuren heel anders waarneemt dan het menselijk oog: dat blauw ziet mijn oog veel minder. 
Voor deze kaart heb ik grijze brusho gebruikt, de randen heb ik met zwarte distress gesponsd. Met Versamark de tekst en de (hoe hebben we ooit zonder gekund?) cijfers van kit 153 gestempeld, wit geëmbost. De bloemknoppen zijn met zwart gestempeld, daarna met water wat kleur weggehaald. Daarna met witte verfstift de knoppen nog witter gemaakt en, eenmaal droog, de zwarte lijnen bijgetekend. Om de cijfers met zwarte stift een lijn getrokken en tot besluit een zwarte lijn als kader.
Omdat ik het een beetje somber vond een tweede versie gemaakt.


Dezelfde grijze brusho gebruikt, maar die nu naar de zijkanten laten lopen. Dit keer niets alleen de tekst en cijfers maar ook de bloemknoppen met Versamark gestempeld en alles wit geëmbost. De knoppen ingekleurd met oranje inkt (dacht 'ripe persimon'), voor de cijfers heb ik een paar druppels navulling geprobeerd, dat is intenser. Dat de kleur zo verandert is omdat de onderliggende brusho oplost in de inkt. Bij deze versie heb ik met witte verfstift een kaderlijn getrokken.
De kaarten waren voor mijn moeder, ik had ze voor en achter op een witte kaart geplakt. En, net als ik, vond ze de eerste toch het mooiste!
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking:

Anne zei

Ik vind ze allebei mooi,maar bij de tweede springt de 85 er mooier uit vind ik.
Van de eerste vind ik de kleuren mooier,ik ben nogal een blauw fan haha
Dus als ik zou moeten kiezen,ik zou het niet weten....
Groetjes en een fijne zondag ,Anne