zondag 7 juni 2015

verven met water 2

Deel twee van verven met water. Ik gebruik hier SB-karton voor, omdat dit papier is met een speciale coating. Op normaal papier lukt het niet op deze manier, ook op ander gecoat papier kan de werking heel anders zijn. Dus eerst proberen, en daarvoor zijn atc's geweldig geschikt. En die kun je ook prima verwerken in een normaal formaat kaart. 



Vandaag heb ik zowel de atc van de tweede kaart als beide grote kaarten gesponst in de nieuwe distress kleur koraal. Vervolgens heb ik het boom stencil op de grote kaart gelegd en met een bruin sponsje de boom gesponst. Zonder het stencil te verwijderen licht met water sprayen, even in laten werken en met een (wc) rol het water verwijderen. De boomstam en een van de takken heb ik opnieuw met bruin gesponst. Toen pas heb ik het stencil verwijderd. Met bruine inkt de evolutie van de mens en de tekst gestempeld. Als laatste een bruine ondergrond en kader met een pen gemaakt.


Voor deze kaart heb ik de achtergrond van de atc met hetzelfde boomstencil bewerkt. Het cijfer, de teksten en de bomen zijn met zwart gestempeld. En dan weer met een penseel of fantastix de kleur verwijderen. Een dubbele kaderlijn om de atc en een enkele lijn om de grote kaart maken het geheel af. 
Helaas verkopen we de flesjes met magisch water niet, maar kraanwater uit eigen leiding doet het echt net zo goed!
Een fijne dag!
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking:

Caroline Cards zei

Leuke kaarten!
Die techniek ga ik zeker eens proberen.
groetjes, Caroline