zondag 9 augustus 2015

Two faces

Het is al laat op de zaterdagavond als ik bedenk dat ik geen kaart meer heb voor het blog. Ik ben zo druk geweest met nieuwe stempels en stencils, helemaal vergeten dat er iets anders op moet. Maar gelukkig zaten deze twee kaarten nog in de voorraad. Hetzelfde stencil, dezelfde techniek en toch zo anders.


 De helft van SB-karton op kaartformaat heb ik gemaskerd, de andere helft met distress inkt ingekleurd. Even laten drogen en dan het stencil 'face edge' erop leggen. Met een babywipe de inkt weghalen en daarna het stencil goed schoon en droog maken. Dan het stencil omdraaien en aan de andere rand van de kaart leggen. (eerst het masker of de schilderstape verwijderen) Nu spons je het gezicht in dezelfde kleur als de andere kant. Tot besluit zoek je een leuke tekst en drukt die zoveel mogelijk in het midden af. Voor de blauwe kaart heb ik dezelfde kleur inkt gebruikt, want een gesponste ondergrond is altijd lichter dan de stempelafdruk. Op de rode kaart heb ik voor een zwarte tekst gekozen.

De blauwe tekst vind je op sheet 143A  en de tekst van de rode kaart staat op sheet 152Eigenlijk best heel simpel, toch? 

Een zonnige dag en voor wie morgen de vakantie weer voorbij is: succes met de eerste school- of werkdag!

Groetjes
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

3 opmerkingen:

Henriƫtte zei

Leuk Josje!
Voor de scholen zal de vakantie nog wel een week duren dacht ik.

Gerrina zei

Mooie kaarten! (en techniek...) Fijn weekend verder!

confettiny_53 zei

Mooie kaarten, Josje.
Vooral de blauwe vind ik heel 'sprekend'.