zondag 6 december 2015

Pindakaas


Toen ik kit 156 voor het eerst zag, was dit de kaart die meteen door mijn hoofd vloog. Een potje pindakaas waar alleen die ene speciale pinda bij mag om het leven nog lekkerder te maken. Ik heb de vorm van een potje uit een stuk papier geknipt en eerst de buitenkant van de kaart gemaskerd. Zo kon ik de tekst en de pinda stempelen, het potje en de pinda inkleuren en de donkere lijn van de buitenkant van het potje met een stabilo aquarelpotlood tekenen. Eenmaal droog heb ik met donker bruine inkt wat gespetterd om structuur in de pindakaas te maken.  Daarna heb ik het potje gemaskerd en de niet toegelaten pinda's er om heen gestempeld. De achtergrond heb ik eerst blauw gesponst door steeds een stel pinda's te maskeren. Toen alles klaar was vond ik het veel te flets. Daarom een bruine en een blauwe inktens oplossing gemaakt, de pindakaas nog eens over geverfd en het blauw van de achtergrond met een nat penseel ook dieper van kleur gemaakt.  
Zo, en dan denk ik dat ik straks maar eens een broodje .... hagelslag ga eten!
Fijne dag,
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: