zondag 13 december 2015

The birds and the bees


Het kleinste stempel, de bij, van kit 156 inspireerde me tot deze art journal. Nadat ik de stempels had neergelegd om de verdeling een beetje passend bij de tekst te krijgen heb ik eerst de bomen (links de boom uit kit 156, rechts de takken van plate 015) afgedrukt met Ganache van Stazon, daarna de vogels van kit 141, de bloemen en de tekst 'love' uit kit 142  en tot besluit de bijen waar het mee begon. Met losse letterstempeltjes, soortgelijk als deze, heb ik de eerste regels van het liedje van Jewel Akens gestempeld. (vergeten jullie 'and the moon up above' ook altijd?)  Met de inktense blokjes heb ik de achtergrond ingekleurd en met een natte grote penseel de kleuren laten overvloeien. Daarna heb ik met aquarel potloden de vogels, de bloemen en de bijen ingekleurd. En toen ontdekte ik dat het hart te groot was om onder 'love' te passen. Toch niet goed genoeg voorbereid. Gelukkig zit in kit 137 ook het stel dat zo lief hand in hand loopt plus een hele strook bloemen. Daar heb ik maar een deel steeds weer van gebruikt, de rest was te groot. Het hart heb ik met Versamark afgedrukt en met hele dikke embossingpoeder bestrooid. Het effect daarvan is op de onderste foto (met flits gemaakt) te zien. 


Dit is de eerste dubbele bladzijde in mijn nieuwe 'visual journal', een boek met aquarel papier. Heel fijn om lekker in te werken op een winderige donkere middag! 
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: