zondag 28 februari 2016

alle radartjes draaien


Tja, deze kaart ligt al weken op zijn beurt te wachten. Want ik vind het heel lastig om uit te leggen hoe  ik hem gemaakt heb. Ik ga het proberen.
Ik ben begonnen op kladpapier. Afdruk van het hoofd uit kit 157 gemaakt, gekeken hoe ik de radartjes er in kon krijgen. Toen op kaartformaat maskerpapier geplakt, de kop afgedrukt (steeds met stempelliniaal) en de 'hersens' verwijderd. Vervolgens de kop opnieuw van inkt voorzien en de uitgeknipte 'hersens' op het stempel geplakt voordat ik af ging drukken. Zo kreeg ik het hoofd plus haarlijn op de onderste kaart. Die hele kaart heb ik toen afgeplakt met het andere deel van de maskertape. Toen kon ik de radartjes in zijn hoofd stempelen met Versamark en met embossingpoeder reliëf aanbrengen. 
Op een kleiner stuk kaart heb ik de bovenkant van het hoofd afgedrukt met het lampje en de tekst. Alles ingekleurd, de achtergrond met distress stain. Het hoofd weer gemaskerd en toen waterdruppels laten vallen. 



De twee kaarten op de juiste manier op elkaar gelegd en met een splitpen aan elkaar bevestigd. Een beetje jammer was dat bovenste kaart te ver doorzakte. Daarom een tweede splitpen aangebracht als stopper. 
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Zo niet: dan is de wijsheid van Einstein van toepassing!
Een fijne dag verder,
Josje 

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: