zondag 24 april 2016

clear gesso poppy



Af en toe zie ik in een you tube filmpje dat mensen clear gesso gebruiken. Daarmee verzegel je de ondergrond en kun je, net als op gewone gesso, vrolijk verder gaan. Alleen blijven de kleuren van de ondergrond zichtbaar. Nou, dat spul wilde ik hebben en dit jaar heb ik het op de art specially gevonden. Eerst maar eens op een kladje aquarelpapier proberen. Twee kleuren Distress stain gesprayd (lagoon en pistachio), laten drogen en met mijn vinger wat clear gesso erop gesmeerd. Want ik moest toch echt aan het werk. Weer thuis gekomen meteen verder proberen. Met Archival ultramarijn de poppy gestempeld. Hmm, niet wat ik wilde. Dan met violet en chipped saphire distress inkt kleur aanbrengen. Bah, niet mooi. En dan komt het voordeel van de clear gesso tevoorschijn: met een babywipe kon ik de meeste inkt wegvegen. Behalve op de plekken waar geen gesso zat. Ook de meeste Archival inkt verdween op deze manier, dus de poppy opnieuw afgedrukt. Dit keer met royal purple van Stazon. Met een penseel en distress inkt wat schaduw aangebracht, maar de resten van de eerste poging zaten precies daar waar het nodig was. Na goed drogen heb ik met een zwarte sharpie de zaadjes aangestipt en met de witte sharpie wat lijnen gezet. En ja, toen was het proeflapje te mooi om weg te doen. Meestal kies ik voor een witte ondergrond, maar dat was hier niet mooi. Gelukkig heb ik nog wel wat stukjes papier liggen. Een randje donkerblauw, dan zacht turquoise en dat op een blauwe kaart. Wat mij betreft een geslaagd experiment!
Een fijne stempeldag!
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking: