zondag 6 november 2016

Hallo november


Aan mijn laatste spijkerbroeken zaten deze geweldige, superstevige labels en daar heb ik er nu eentje van bewerkt. Ga er maar even voor zitten om alle handelingen te volgen. Eerst heb ik op tissue paper tekst afgedrukt met Versamark en het script stempel van sheet 129, dat heb ik met clear poeder geĆ«mbost. Ik heb kleine stukjes afgescheurd en met TH matte medium op het label geplakt (rechtsboven kun je zien dat de embossing goed door alle inkt heen komt) Daarna heb ik met gesso het label deels geverfd. Eigenlijk wilde ik de swirl zichtbaar houden, maar dat is niet gelukt. Na de gesso heb ik nog een paar stukjes tissue paper geplakt. Daarna was de distress stain aan de beurt, herfstkleuren als fired brick, mustard seed, een tikje peeled paint en walnut stain. Toen dat droog was met de cirkels en het hekwerk van sheet 142 en zwarte inkt uit de hand wat afdrukken gemaakt. En toen, hoe verder? Het afdrukken van bold stempels is altijd lastig, ik had natuurlijk mijn DIY stempelhulp kunnen gebruiken, maar ik heb gekozen om da familiefoto van sheet 107 op een stukje tissue paper af te drukken. en daarna met de matte medium op het label te plakken. Hierbij ging wat van de nog niet helemaal droge ondergrond verlopen, wat helemaal niet erg was. Gewoon weer wat inkt op doen.  Als laatste de teksten (sheet 162 en 88)  met de stempelhulp en zwarte versafine inkt afgedrukt en omlijnt met een witte sharpie. En dan een lint (smaller vond ik niet) met de gebruikte kleuren inkleuren en door het gaatje trekken. 


Op de detailfoto zie je door de andere lichtinval veel meer van de onderliggende structuren. 
Een fijne dag nog!
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: