zondag 13 november 2016

Theorie en praktijk



Een kaart van SB-karton heb ik helemaal ingekleurd met herfsttinten alcoholinkt. Daarna heb ik met Stazon de blaadjes van sheet 087 afgedrukt. Volgens de theorie willen alcohol en Stazon niet samenwerken en kun je de afdruk gemaakt met stazon zo wegvegen. Mooi niet, dus. Een deel van het zwart verdween, de omgeving werd donkerder, maar een groot deel van de inkt bleef gewoon zitten. De oplossing vond ik door met een versamark pen de nerven van de blaadjes over te tekenen en met goud te embossen. Daarna heb ik de blaadjes nog met mementostiften ingekleurd. Het geeft een prachtig effect, vind ik. Na het drogen heb ik de tekst van sheet 162 afgedrukt en wit geĆ«mbost. Met witte verf wat spetters laten vallen op de kaart en met een witte gelpen de blaadjes omlijnd. 
Nu kan mijn zoon zijn verjaardagskaart op tijd krijgen. 
Een fijne dag,
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: