zondag 25 december 2016

Noël



Mijn eerste reactie op het olifantensheet was: dat wordt mijn nieuwjaarskaart! Samen stampen we naar of door 2017. Maar daarna kwam olifant met jong, wat wil je nog meer dan een prachtige moeder met kind voor de kerst? En zo ontstond deze dubbele kaart. De olifanten zijn op stevig aquarelpapier afgedrukt met een bruingrijze inkt, ik dacht Hero arts. De muis, die zo hard kan stampen, natuurlijk als eerste afdrukken en dan maskeren, voordat de dikbil eroverheen gaat. Daarna zijn ze vrij licht ingekleurd met polychromos potloden en met maskerfluid (o.a. van Talens) helemaal gemaskerd. De sneeuwvlokken zijn met Versamark gestempeld en wit geëmbost. Met mijn inktens blokjes (wat ben ik daar toch blij mee!) heb ik de achtergrond gekleurd, daarna de kleuren vrij gemaakt met een penseel en een beetje water. Onder de olifanten wat schaduw aanbrengen. Op een scrap goudgeel papier de teksten met versamark afdrukken en wit embossen, uitknippen en opplakken. De maskerfluid verwijderen en met witte gelpen de oren van moeder en kind omlijnen, zij staan in de ondergaande zon van 2016. Hun ogen met zwart geaccentueerd en een witte lichtinval daarna aanbrengen. Aan de linkerkant stampen moeder, kind en muis naar de zonsopkomst van 2017.
Ik wens iedereen goede kerstdagen toe!
Josje

Geen opmerkingen: