zondag 29 januari 2017

Celebrate


Alweer die nieuwe bloem van sheet 164, dit keer op SB karton afgedrukt met gele Archival inkt en, met dank aan de stempelhulp, nog een keertje met gele distress inkt. Met een dun penseel en een beetje water heb ik de distress inkt de bloem in geveegd. Dan heb ik de bloem gemaskerd en de achtergrond zacht groen gesponst. Met een nat penseel en de groene en gele inkt heb ik spetters op de kaart laten vallen. Met een groen stift heb ik de bloem van schaduw voorzien. Tja, en toen. Er moest nog iets, maar wat. Natuurlijk kun je altijd zwart gebruiken, maar dat wilde ik niet. Een tip van een vriendin bracht uitkomst: gebruik de complementaire kleur. Dat is in dit geval paars/violet. Daarmee heb ik de randen gesponst, de tekst celebrate en stukjes van het handschrift aangebracht. Het geheel is op een donkerpaarse kaart gemat. Ziet er toch heel anders uit dan het punt waarop ik het niet meer wist hieronder, nietwaar?


Een fijne dag,
Josje
Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: