zondag 22 januari 2017

Playtime


Op deze pagina heb ik niet zomaar iets gedaan, maar heb ik een you tube voorbeeld van Vicky Papaioannou gevolgd, gebruik makend van mijn eigen keuze aan stempels. Eerst heb ik de bladzijde met gesso geprepareerd, daarna heb ik met een babywipe gele en oranje dylusion verf aangebracht. Nog zonder een vast idee ben ik structuur aan gaan brengen op de ondergrond met de background strips uit kit 157. De foto's wilde ik zelf maken, daarvoor heb ik  het polaroidsheet gebruikt. Ik heb archival sepia inkt gebruikt om de krassen niet te laten overheersen en heb het eerste frame toen zwart gemaakt. Dat vond ik niet mooi, daarom alleen een zwarte uitlijning. De kindjes uit sheet 164 passen er prima in, maar ik wilde meer foto's. Die vond ik op sheet 104B. Na wat puzzelen lag het naar mijn zin en heb ik de foto's vastgeplakt.

 

Op de rechterpagina heb ik de camera van kit 133 geplakt. Hier heb ik gebruik gemaakt van een afdruk op tissue paper. Alles is vastgeplakt met multi matte medium, ook de letters. Op dat moment vond ik de achtergrond nog saai, daarom heb ik de strip met het borduurgaren nog een paar keer om de foto's afgedrukt en ook nog langs de bovenrand. Met de afdrukken van de filmstrip die ook op het polaroidsheet staat heb ik de verbindingen gelegd en de zijkanten afgewerkt. Voor de tekst heb ik drie hoofdwoorden met gestanste letters gemaakt, de rest heb ik geschreven. Om schaduwen aan te brengen heb ik mijn nieuwe en oh zo fijne Faber Castell pitt brush pennen gebruikt. Deze pennen bevatten Oost-Indische inkt, dat op veel oppervlakken droogt en op niet poreuze ondergronden kun je het nog uitvegen. Kijk maar naar het verschil bij de kindjes op de twee foto's hierboven.


Als laatste heb ik wit toegevoegd, met gelpen in de letters, accenten op de kindjes en de camera, met de witte big brush pen de witte stippen in de filmstrips en met een beetje verdunde verf de spetters. Het was heerlijk om zo te kunnen spelen met verf en inkt!
Een fijne zondag,
Josje 

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: