zondag 1 januari 2017

Shaker vol goede wensen


Een shakerkaart is zo leuk, vooral voor kinderen. En, als je weet hoe het moet, is het ook niet zo moeilijk. Uit de voorkant van de kaart stans je een vorm, in dit geval een cirkel. Om ruimte tussen voor en achterkant te krijgen kun je foamtape gebruiken, maar hier heb ik vel fun foam gebruikt, kost bijna niets en je kunt het prima stanzen. Leg het blauwe vel op de witte achtergrond en teken met potlood waar de cirkel moet komen. Daarin kun je stempelen. Ik heb een stempel van sheet 116 gebruikt, afgedrukt met zwarte inkt en ingekleurd met memento markers. Ik heb de afbeelding gemaskerd en, ja hoor, met inktens blokjes de achtergrond gekleurd. Alleen heb ik deze keer de dove blender pen gebruikt om de kleuren los te maken. Met witte inkt heb ik sneeuwvlokken gestempeld en toen duurde het heel lang voor alles droog was. Denk er aan om de potloodlijnen zo vlug als het kan uit te gummen.  De voorgrond van de shakerbol is afgedrukt op koperkleurig papier en met koperpoeder geĆ«mbost. Om de tekst precies op de juist plek te krijgen heb ik de stempelhulp gebruikt. Eerst afdrukken op een transparant en dan de koperen voet er precies op de juist plek onder leggen. 
En dan komt het leuke deel. Plak achter de blauwe kaart een stuk transparant en plak dat weer precies op de juiste plek van het fun foam. Zoek in al je lades naar pailletten, kraaltjes of glitter en strooi dat op de afdruk. Doe lijm op de onderkant van de foam en plaats het geheel voorzichtig op de witte kaart. Heel goed aandrukken en shaken maar!
Ik hoop dat dit weer het begin is van een jaar vol inspiratie. Wil je meer weten over hoe iets gedaan is? Gewoon vragen. 
Een creatief 2017 voor alle bloglezers!
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

1 opmerking:

Mirjam Vree zei

Super goed idee van die foam, dat ga ik ook een keer proberen.