zondag 14 mei 2017

Happy birthday


Op een stukje aquarelpapier heb ik een kader getekend met potlood, de buitenkant met tape afgeplakt en meteen op een stuk hout vastgezet. Binnenin de gieter, de laarzen en de bank afgedrukt met grijze archival inkt (watering can, toepasselijk voor deze stempelset) Met een oud crackle stempel van IBFS de 'tuintegels' afgedrukt en het geheel ingekleurd. Na het verwijderen van de tape het kader met een donkerbruine stift getekend en geprobeerd goed uit te wassen. In eerste instantie lukte dat niet zoals ik verwachte, de memento inkt en dit papier houden elkaar goed vast. Het is daarom ook van belang om je papier goed te testen, ik heb tegenwoordig altijd proefstrookje liggen. En dan kan het nog per soort inkt of zelfs per kleur verschillen. Na het uitwassen van de bruine kleur heb ik de rand geel/oranje gemaakt en de tak met versamark en zwarte embossingpoeder aangebracht. (Het sheet 123, waar die takjes op staan, combineert leuk met de tuinstempeltjes ) Ik heb de teksten van sheet 167 aan elkaar laten zitten en met een aantal kleuren archival inkt en de stempelhulp al vast afgedrukt, zodat ik snel een tekst kan kiezen. Voor deze kaart werd het heel simpel: de zwarte 'happy birthday', die heb ik met multi medium matte op de kaart geplakt. Als laatste heb ik de kaart op een achtergrond van hetzelfde papier geplakt. 
Fijne dag,
Josje 


Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: