zondag 18 juni 2017

Engels smeerwerk


Geïnspireerd door een youtube filmpje (zou dat eigenlijk moeten linken, maar ik maak mijn kaart vaak veel later en kan het dan niet meer terugvinden) ben ik gaan smeren met oil based krijtjes en gelatos in mijn Strathmore visual journal (watercolor, cold press, 190 g/m2). Ik ben van nature geneigd om strak en duidelijk te werken, liefst wat grafisch en abstract werken vind ik erg moeilijk. Maar je moet alles proberen en ik vond dit leuk om te doen. Het zou een winkelstraat ergens in Engeland kunnen zijn, vol met licht en vlak voor de kerstdagen. Of zou dat komen door de stempels die ik gebruikt heb? De bobby heb ik twee keer afgedrukt, eerst in rood, daar iets verschoven over heen in het zwart. Over het geheel heb ik witte verf gespetterd en in de klok heb ik wijzers getekend. Het is nog niet helemaal zoals ik wil, maar voor deze eerste poging ben ik tevreden!  
Groetjes. 
Josje

Wij vinden het leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Geen opmerkingen: